?

Log in

No account? Create an account
 
 
23 July 2013 @ 07:50 pm
Your favorite topic-blog platform?  
Sooooo I've been working on a trek-fandom-related blog-type project that will launch soon, and I'd like to make it separate from mylittleredgirl. You're all TOTALLY INVITED! but I want it to be separate from all the general woeangst I've had since 2003. I forget if I told you guys about my plans for Star Trek University, aka I learn all kinds of everything that people mention in Star Trek episodes and then I blog about it in a hopefully amusing way. I'm totally doing it! Everyone's always "Why don't you go back to school, Little Red?" and I'm all "Ugh, but there aren't enough holodeck malfunctions or godlike cloud-aliens in school!" Problem? SOLVED.

Anyway! Do you guys have any brilliant (or mediocre) ideas about what platform I could/should use? Should I just get another LJ or do a one-person LJ comm? Are wordpress/blogger-style blogs played out now that Google Reader is dead (and will anyone come visit me there)? IDK WHAT THE COOL KIDS R DOIN THESE DAYS.

Posts will be text-heavy with a bunch of pictures (as per usual when I do Star Trek posts). I'd like it to be easy for people to comment (which is why tumblr is out, despite the ease of uploading pics/gifs/videos/EVERYTHING GOOD and the nerdcore Star Trek contingent over there). Also, tags are important so I can keep all the EARTH LIT 102: Shakespeare! in! Spaaaace!! posts together, obviously.

I'm so excited I made you this crap graphic in Paintbrush (I need to take some photoshop extension courses, clearly):
stucomingsoon
Identify the episode for bonus points!
 
 
 
anranr on July 23rd, 2013 11:57 pm (UTC)
Couldn't really say where all the cool kids are these days, but I think this is very exciting and can't wait to see it! :)
Little Red: trek - t/t teasing - artphiliamylittleredgirl on July 24th, 2013 01:49 am (UTC)
Yay let's be uncool together! *clings* (WHAT AM I SAYING. WE BRING THE COOL, YOU AND I. WE DO.)
Icepixie: [Other] Egg solar systemicepixie on July 24th, 2013 12:28 am (UTC)
This project sounds awesome!

I vote for a one-person community. I'm pretty lazy about checking non-LJ/DW blogs. And the community option is easier on you, because you don't have to log out and log in all the time, and you get to use all the icons from your current account.
Little Redmylittleredgirl on July 24th, 2013 03:28 pm (UTC)
Thank you! And yep, I think that's the winner. :)
Lanna: Kill you with Technobabblelanna_kitty on July 24th, 2013 12:37 am (UTC)
The episode in Voyager where the Undine* recreate Starfleet academy?

(*Species 8472)

Community! Easy to follow and for you to maintain :D
Little Red: trek - chakotay-on-brain - 2clmylittleredgirl on July 24th, 2013 01:52 am (UTC)
YOU WIN AT EVERYTHIIIIIING!!!! :-D I even cropped out all the people so you couldn't see the Voyager uniforms. <3 <3 Even I forgot that Species 8472 was called the Undine. Thank goodness I'm going to have to watch lots of Star Trek to get my game back on. ;)
Lanna: Zoom!lanna_kitty on July 24th, 2013 01:58 am (UTC)
*buffs nails and graciously accepts her bonus nerd points*
Voyager, man. Voyager. <3

But I have an unfair advantage 'cause it's my day job ;) And I don't think they actually said "Undine" on Voy. The name is what is used in Star Trek Online (with CBS' blessing)

Oh DUUUUUUUUUDE in August I am going with work to the Trek Convention in Vegas.
a) I work with awesome people on an awesome project*
b) VEGAS! I haven't been beyond the airport! I am excited.



* No more superheroes for me! They moved me down to Trek in November and said "We're adding Romulans as a playable thing. They need to pick a side. We're having them do it on Khitomer. You get to do the mission" and I went "EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE eheheheheheheheheheheeeeeeeeeeeeee"

alas I am no longer paying the russians for an acct and I have no more icons :(
Little Red: trek - kirk skillz - distress_callmylittleredgirl on July 24th, 2013 02:09 am (UTC)
YOU CAN BE A ROMULAN NOW!?!?!?!???? I LOVE ROMULANS!!! OMG. THEY ARE MY FAVES. AND YOU GOT TO WRITE A MISSION ABOUT ROMULANS? ROMULAAAANS????? *hyperventilates*

I just watched the episode last week where Senator Cretak gets bumped off by Section 31 for being too much of a patriot and nnngggg INTRIGUE POLITICS ROMULANS.

My computer can't handle STO anymoar tho because it is old and starts to fry I miss my cute Trill captain whatever-her-name-was :(

YOUR JOB IS THE COOLEST OF JOBS. And Undine was probably mentioned at one point because I'd heard it before. Sometime when someone is telepathically linked with them, or something. Oh Voyager! I wish I were on the west coast right now and making money so I could come meet you in Vegas! I am terrified of conventions these days (IDK) but I would conquer that so we could squeee the house down in person, zomg.
(Deleted comment)
Little Red: sg - sj ship happens - nosmylittleredgirl on July 24th, 2013 01:55 am (UTC)
Re: Huzzah! \0/
Somehow I have the option to post to 50 different communities. At least I remember what 2/3rds of them are??

miniotp, shipwithpants, and sg575 are indeed the best though. :) I want all of them to still be happening! I have a mini!otp story I've been wanting to write forevs, but it involved the asgard and I hear things end badly for them so I can't write it or people will know that I haven't seen the end of sg1!
(Deleted comment)
Valerie - Postmodern Pollyanna: geekwiliqueen on July 24th, 2013 02:39 am (UTC)
I have no idea what the cool kids do, but I'm partial to Blogger for things that are in my mental category of "blogs that are for a general audience to find and read." Which I suspect is mostly because LJ is in my mental category of "Where my fannish identity is sequestered semi-successfully from my professional one."

A geek blog that is for people in general to find and read... er... splunge? But I don't think LJ is enough of a ghost town just yet that people will actively avoid a good geeky blog just because it lives here. So the single-poster comm suggestion makes sense.
Little Red: trek - enterprise porn - liminallizmylittleredgirl on July 24th, 2013 03:34 pm (UTC)
The ghost town thing was sort of my concern, but ONTD has kind of made LJ a legitimate blog platform again in its allcappy muckraking way (not gonna lie, I totally read it sometimes). And a comm is a good idea because I could potentially sucker other people into participating in "course-work" in the future! ;)

And man, my fannish identity is totally not sequestered enough, lol. But I suppose it served my former employers right if they stalked me online and got an eyeful of Dancing With the Stars porn. Oy!
Valerie - Postmodern Pollyanna: divawiliqueen on July 24th, 2013 04:01 pm (UTC)
LOL! I actually don't care even a little bit what people at my day job might read. I do, however, avoid linking directly to my specific fannish stuff from my online acting stuff. Though I'll happily admit in a general way to writing fic and making vids, because these days, in all honesty, my geek cred gets me more work than it might jeopardize. So, all in all, I kinda do a crappy job of it. :-)
Little Redmylittleredgirl on July 24th, 2013 05:21 pm (UTC)
YAY embracing your geekdom!! I was thinking of you the whole time I saw the Doubleclicks' latest video (it's being spammed everywhere so you've probably seen it, but if not, you need to immediately:

http://www.youtube.com/watch?v=s4Rjy5yW1gQ
Havochavocthecat on July 31st, 2013 01:30 am (UTC)
Yay, Trek blog! I'm all for that.